22 Mayıs 2013 Çarşamba

1 Sezon | 34 Aday | 11 Adam

Geleneksel yılın altın, gümüş ve bronz kadrolarını seçmek için yine klavye başındaki yerimizi aldık. Masa ve zaman yazı yazmak için müsait, kafaca pek hazır değilim tabiri caizse maç saatinde belli olacak kıvamındaydım iğneyle geldim masa başına. Gündem sezonun bitmesiyle transferlerle dolup taşıyor. Son olarak Alper Potuk meselesi ile haziran gelmeden zirve yapmış durumda.

Altın, gümüş ve bronz dedik ama oturup da 33 tane adamdan kalabalık bi' kadro yapıp olayı basite indirgemek bizim blogun doğasına aykırı olur. İlla ki garip bi' şey yapacağız, yani değişik şeyler olsun istiyoruz. O yüzden bu 11'i sadece burada görürsün başka yerlerde boşuna aramayın derim.

Tüm gazetelerde internet sitelerinde oylamalarda ağırlıklı olarak şampiyon takımdan oyuncuların yer aldığı bi' kadro yapmak kolaya kaçmaktan başka bi' şey değil. Şampiyon ağırlıklı bi' kadro yapacaksak niye kurulan kadroya başka bi' sıfat yüklemesi yapıyoruz ki verelim gaassaray 11'ini, döşeyelim sarı kırmızıyı gitsin. Yok öyle bi' şey, en azından biz yapmıyoruz.

Sezonu çok iyi geçiren kaleciler var. Mesela sakatlıktan çıktıktan sonra Tolga'nın sakatlanması ile formayı yeniden alan Onur, gençlerin 88 doğumlu duruşu ve oyunu ile güven veren ismi Ramazan, Elazığ'ın ligde kalmasında Yılmaz Vural kadar katkısı olan sırtı dönük oyunu ile bilinen İvesa ve tabi ki Fernando Muslera. Ama benim bu sene ki favori ismin Akhisar kalecisi Oğuz Dağlaroğlu. Kaledeki isimler için yetenek tabi ki önemlidir ama önünde oynayan savunma isimleri de kalecinin kaderini kariyerini belirler diye düşündüğüm için kaleye Oğuz'u aldım. Ne demek istedim bende anlamadım!

Savunmayı yazmadan önce taktiksel olarak karmanın nasıl bi' 11 ile oynaması gerektiğini de düşündüm. Madem dikkat çekenleri yazıp listeliyoruz. O zaman benim dikkatimi çeken 3lü defansa göre kadromu yazıyorum.

Her bölgede olduğu gibi defansta da her türlü ismi yazmak mümkün ama 3lü bi' defans yapacağımız için ezbere konuşanların pek işine gelmeyecek bi' durum var kusura bakmasınlar. Adaylarım İbrahim Öztürk, Binya, Aykut Demir, Semih, Khizanishvili ve Yobo. Bu 6 kişiden listeme aldığım isimler duran toplarda ki golcülüğü ile Aykut, Ergün Penbe tadındaki soğunkanlılığı ile Semih ve Materazzi kıvamındaki sertliğiyle Khizanishvili oldu.

3lü defansın önünde 5li orta saha beklentisi artmış olabilir ama Napoli benzeri bi' 3-4-3'ü seviyorum. Oradan yürür giderim, bi' Cavani'miz yok ama olsun. Oyuncu tercihine bağlı olarak tam 3-4-3 olmasa da CM0102 günlerinden kalma bi' alışkanlık olan 3-1-3-1-2 gibi bi' şey çıkacak.

Orta saha yazmaya kalkınca Abdullah Avcı dışında en hasta fenerlisi bile kağıda ilk olarak Selçuk İnan yazarak oyuncunun hakkını vermekten kendini alamıyor. Doğru olanda bu zaten ama madem bi' farklılık yapacağız diye başladık yazmayız Selçuk İnan'ı olur biter. Ama 11 kişide 1 fire versek kimse tırı vırı yapmaz herhalde.

Selçuk İnan'ı savunma önüne ve forvet arkasına yazınca elimizde 3 tane orta saha kaldı. Sol tarafı sona bırakıyorum. Önce Selçuk İnan'ın yanında ve önünde kimin olacağına karar vermek lazım. Adaylar; Belluschi, Sane, Alper, Oğuzhan, Batalla, Köksal, Hakan Arslan ve Salih Uçan. Gönül ister ki Oğuzhan ve Salih'i yazıp düşünmeden kapıyı çekip çıkayım ama olmuyor işte. Ha, yazsam kimsenin gıkı çıkmaz çıkanların kıl dönmesi olma ihtimali yüksek. Neyse yine de orta alan kanatlarını yazarak Oğuzhan ve Salih için vakit kazanmak istiyorum.

Sağ taraf için gidip gelen ciğeri sağlam yazımıza kriterimize uygun isimler için başvuran isimler şu şekilde; Şener, Veysel, Sefa Yılmaz, Serdar Gürler, Salih Dursun. Burada ezberci eğitim sisteminin kurbanı olan gençlerimiz hemen Eboue ya da Gökhan Gönülü dayadılar ama yemezler. Benim tercihim Şener ama Sefa'nın cepte olduğunu söylemek lazım ki performansı ile milli takım yapmayı başardı. Sol tarafta gönül isterdi ki 3-4 tane türk yıldız veya yıldız adayımız olsun ama yok işte anasını satayım. Fenerbahçe diyorlar cumhuriyet diyorlar ama sol kanatta Hasan Ali Kaldırım adlı futbol fakiri oynuyor daha ne olsun? Sol da Riera ya da Tosic demekten başka şansımız yok o yüzden Tosic diyerek noktayı koyuyorum.

Oğuzhan ve Salih konusuna gelince Alper Potuk'a hakkını vermek lazım diye düşündüm. O yüzden Selçuk İnan'ın yanına Alper'i önlerine de Oğuzhan'ı yazarak orta alana ayarı verdim.

Son olarak ileri ikilide olmayı lig ve avrupa da attığı toplam 32 gol ile hak eden Burak Yılmaz'ı yazarak başlıyorum. Yanına herkes Gekas, Vleminckx, Uche falan olmalı der belki ama ben gizli bi' Bobo hayranıyımdır kimse bilmez. Ben bile yeni öğrendim, düşün artık.

Muslera-Gökhan Gönül, Semih, Yobo, Riera-Selçuk İnan, Alper, Batalla- Burak Yılmaz, Uche, Gekas

diye bi' 11 yazmak eyyamcıların işi. Böyle yazmayı bizde biliyoruz ki 10 sn de yazıverdik zaten ama bunu yapınca bi' şeyler ortaya koymuş olmuyorsun. Var olanı tekrarlamaktan başka bi' şey değil bu.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder