9 Ekim 2011 Pazar

Alamanya Sevdası, Banker Hiddink !!

Maçla ilgili bir şey yazmayacaktım zaten yazacaklarımı maçtan önce de söylemiştim. Sabrinin Aurelionun sahada olduğu bir takımdan galibiyet ya da o tarz puan alma girişimleri yapabilecek bir şeyler umut etmemiştim. Ama az önce bloglar arası bir yolculuk yapayım kim ne yazmış maçlar hakkında diye bir göz gezdirdim. Ama gezdirmez olaydım millet yalayıp yutmuş oradan girmiş buradan çıkmış neler yazmış, ne harikalar ne harikalar...

Öncelikle şunu söyleyeyim, yalaka tipler var. Ama yalaka deyince yanlış anlaşılma olmasın. Yalakalık yapma açısından değilde karakter olarak dünyaya yalaka olarak gelmiş karakteri kişiliği oturmamış tiplerden bahsediyorum. Onlar kendilerini çok iyi biliyorlar. İki gün ekrana çıktın, iki gün twitleştin, iki gün blogun izlendi paylaşıldı. İşte sen o yalamasın.

Arkadaş nedir bu hiddink hayranlığı yaa..Sokarım hiddinkin kariyerine de geçmişine Chelseasine Rusyasına cartına curtuna topuna sokarım onun arkadaş. Bu topraklara geldiysen geçmişini bir kenara bırakacaksın ki bunu o yanında oturan götü çıkık oğuz çok iyi biliyor. İki gün geldi fenere baskıyı gördü götü yemedi kaçtı gitti herkes biliyor.

Geçmişte Rusyayı şuradan şuraya götürmüşte, Chelsea ile barcelonaya kafa tutmuşta, avustralyayı dünya kupasına götürmüşte, mışta muş ne lan bu? Banane arkadaş öncelikle sen buranın Türkiye olduğunu niye hep unutarak yorum yapıyorsun neden yani buna inat ediyorsun.

Lan herşeyi geçtim, Hiddink dedim eğdim boynunu eyvallah dedim. Bakıyorum 2 sene boyunca 9 resmi maçta 12 zar zor gol atabilmişiz. Büyük ihtimalle grubu 3. bitirecek belçikanın 20, 4. avusturyanın ise 16 golü var. Kadro istikrarı desen yok, oyun tarzı ekol mekol bişeyler oluşturma çabası desen hak getire... Grubun ilk haftalarında alınan Almanya ve Azerbaycan yenilgilerinden sonra dedi ki gençleştirelim bir revizyona gidelim dedi. İyi dedik kurtuluyoruz. Tuncay, Nihat, Aurelio, Gökhan Zan falan filan artık midemizi bulandırmaz dedik. Ama yok döndü dolaştı aynı film tekrar koydu önümüze.

Yine Almanya maçı yine Aurelio kadroda ve defansın önünde takılıyor. Ölmüş de arkasından ağlayanı yok. Ne bir baskı var ne bir top çalma ne bir araya top atma ne bir faul alma.. Adamın ayağını uzatıp rakibe faul yapacak hali yok. Ahı gitmiş vahı kalmış. Yedeği Valencialı Mehmet Topal, neden oynatmıyorsun arkadaş, oynatmayacaksan niye çağırıyorsun yaa kafa kırık mı senin geçmişini de geleceğini de şimdi neyse..

Çok övüyorlar bu hiddinki herşeye rağmen arkasında duruyorlar. Ama onun hala şu takım için yaptığı bir şey yok. Var diyen olursa direk beni bulur karşısında. Belki yapacaktı en azından deneyecekti. Hani biz hiddink geldiğinde ondan artık bir ekolü olan türkiye yaratmasını, rakip kim olursa olsun aynı futbolu oynamaya çalışan bir takım yaratmasını, gelecek vaad eden ve kadroda rahatlıkla yer alabilecek adamları bir an önce takıma monte etmesini-Necip,Serdar Aziz,İsmail,Ozan İpek- bekledik, içi geçmiş başarıya doymuşları kimsenin anlama verememesine rağmen hep milli takımda oynayanları artık kadroda görmeyeceğimizi hayal ettik. Gerçekten sadece hayal etmişiz. Ne bir oyun tarzı gördük ne bir kadro istikrarı ne bir gelecek adına inatla yapılan bir hamle hep fiili foto. Ama bunları yapabilirdi belki de ancak Oğuz denilen futbol virüsü buna engel oldu bundan adım gibi eminim hatta bu fikir için yanımda binlerce kişiyi bulabilirim.

Şimdi diyceksin ki olum Gökhan Töre, Mehmet Ekici, Serdar Kesimal son olarak da Ömer Toprak ile gençlere yöneldi daha ne yapacaktı. Evet bunu deme hakkın var. Ama bunları nasıl kullandığına da bir bakarsan ondan sonra tekrar konuşalım. Ya da dur ben sana tek tek cevap veriyim.

Gökhan Töre kesinlikle çok yetenekli, alıp gidebilen, birden patlama yapabilen, adam eksilten, şutu fena olmayan takımda kesinlikle yer alabilecek kapasitede olan önemlisi futbol bilgisi olan faydalandığı taktirde ekstra katkılar verebilecek bir panpamız. Ancak hiddink bu adamı nasıl kullanıyor. En önemli maçta Almanya maçında 2-0 mağlup durumda iken hem de Ardayı oyundan alarak kullanıyor. Napcak gökhan girip 3 tane atacak veya attıracak 2-0 dan maçı mı çevireceğiz?

Mehmet Ekici yalandan iki maçta oynattı. Niye yalandan diyorum çünkü oynattığı her maçta ilk oyundan aldığı adam Ekici oldu ya devre de ya da 60 larda hemen aldı çocuğu oyundan. Bu mu şimdi adama verdiği destek? Bu mu gelecek adına takıma monte etmek? Son 3 maçtır da 18 de yok onu da yaz bir kenara..

Serdar Kesimal için bir şey söylemek istemiyorum. Onu zaten artık her maçta banko yazabiliriz. Ama son maçta kadroya çağırılan Ömer Toprak'ın 18 de bile olmamasına ne demeli? Ben kadroya çağırılınca dedim ki tamam bu adam da artık 11 başlar hata yapmazsa alır götürür savunmada ki sorunu çözer dedim. Ama yok amk oynattı Servet-Egemen ne oldu adam bir feyk attı servet topu ancak içeride gördü.

Ya sokarım bu yazı uzar gider böyle bir yere varamayız. Ama yalamalar varsa bizde buradayız demek için yazdım bunları. Mesela hiç sevmem ama Fatih Terimin aldığı 120 milyar maaşı günlerce gazetelerde manşetlere taşıyanlar, yetmezmiş gibi mecliste tartışanlara ne oldu nereye kayboldular, Hiddink yılda 5 milyon avro alıyor. Hesapladığın zaman 5 milyon avro yılda 12.5 trilyon yapıyor yani ayda 1 trilyon maaş alıyor daha doğrusu yeni para ile 1 milyon TL alıyor. Yapsana bunu haber taşısana manşetlere niye yapmıyorsun niye hala adamın götünü yalıyorsun Rusyasından Avustralyasından Chelseasinden bahsediyorsun neyin peşindesin koçum?

Unutmadan sabriye verdiği Xavilik görevinden de bahsedeyim. Ulan sabri kimdir ki orta sahanın ortasında inatla oynatıyorsun araya pas atar mı atamaz, uzak bam bam vurur mu vurur ama dağlara taşlara E-5'e TEM'e, ayağa paslar ile oyun kurabilir mi kuramaz, tek yaptığı deli gibi koşmak ve gökhan gönül yokken sağbek oynamak. Yani Sabriyi oynatmak uğruna devrede yaptığın Selçuk İnan değişikliği nasıl açıklıyorsun millet götüyle gülüyor sana gerçekten yazık. Bir daha görmeyim o adamı orada sakın! O değil o mal da demiyor ki ben orada oynayamam olmam bak hacı yapma etme demiyor çıkıyor debelenip duruyor.

Almanyayı oldum olası sevmemişimdir. Ne insanını ne takımın ne başka bir şeyini orada doğup büyüyen Türklerden falan hiç hoşlanmam saçları sarı sarı boyalı ibne gibi tipler falan olurlar. Ama bazı insanlarda ki bu almanya hayranlığını çözemedim gitti. Ama bir gün bir şener şen çıkar onları kamyona doldurur da inşallah ALAMANYA diye ebesinin nikahına götürür yalamaları..

Kadro vermeden hiçbir yazıyı bitirmedik bitirmeyeceğiz. Bu sefer çekirdek bir kadro vereceğim. Onun üzerinden yolunu alırsın.

Kaleciler: Volkan,Cenk,Sinan,Onur,Tolga

Savunma: Gökhan Gönül, Serdar Kesimal, Serdar Aziz, Ömer Toprak, Ersan Gülüm, İsmail, Hasan Ali, Emre Güngör, Eren Güngör

Orta Saha: Emre(2012den sonra salla), Topal, Necip, Ozan İpek(Çok istikrarlı dikkat edilmesi lazım), Arda, Ekici, Hamit, Nuri, Gökhan Töre, Selçuk İnan, Engin Baytar, Yekta, Mehmet Topuz, Olcan, Özer, Alper(2012 sonrası),

Forvet: Burak, Umut, Kazım, Mevlüt, Pektemek(Şans bulursa fena patlayabilir), Cenk, Sercan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder