7 Şubat 2012 Salı

The Best Goalkeeper 21st Century, Gigi Buffon

Buffon adını duyunca aklıma tabi ki Juventus gelir ama hemen ardından, zamanın efsanesi bizim Uygarın abonesi olduğu GOAL dergisinin bi sayısında ki kapak fotoğrafı ve içindeki Buffon hikayesini anlatan meşaleli Buffon resmi gelir aklıma. Aklıma ile başlayıp aklıma ile biten cümleler serisi, parti no:2012/1

Parma'nın o efsane Thuram, Cannavaro, Crespo, Almeyda, Sensini, Dino Baggio, Veron, Chiesa, Boghossian, Fuser vs. gibi isimlerden oluşan kadrosu dağılmasaydı bugün çok farklı şeyler yazıyor olabilir miydik diye düşünüyorum da, baktım ki yine boş-beleş düşünceler içindeyim düşünmekten vazgeçtim.

O kadro dağılmasaydı Buffon, Buffonluğundan ne kaybederdi diye sağa sola bakındım da boşa bakınmışım. Ama o kadro dağılmasaydı diye bi yazı yazılır, ama ne zaman onu o kadrodakilere sormak lazım. #fatalerror

Her neyse, gel gelelim Buffonun şu satırlarda dile düşmesine, klavyenin üstünde planjonlar atmasına, çataldan örümcek ağlarını korumasına vs. vs.

Juventusluyum, İtalya milli takımını seviyorum, gelen İtalyan kurulumcularla iyi anlaşıyorum diye söylemiyorum ama Gianluigi "Gigi" Buffon benim bizzat izlediğim en iyi kaleci diyebilirim. Abartıyor olabilir miyim bence hayır. Neden mi, nedensiz!

21. yy'ın en iyi kalecisi seçildi. Ama ben ne dedim izlediğim en iyi kaleci dedi. O zaman işin içine 90ların ortasından itibaren oynayan kalecileri de katmak gerekecek ama benim fikrim yine değişmeyecek. Mesela kim girebilir 94-95 ten itibaren bakarsak; tabiki Taffarel, Pagliuca, Molina, Peruzzi, Barthez, Köpke, seni mi kırcam al sana Lama, Mondragon, falan pişman işte bi de bizim Mehmet Bölükbaşı vardı!

21. yy kalecileri listesi ise şu isimlerden oluşmuş;
                                                            
1. Gianluigi Buffon (Ita)          199 puan
2. Iker Casillas (Spa)             197
3. Petr Cech (R.Ceca)           154
4. Edwin van der Sar (Ola)    116
5. Oliver Kahn (Ger)             
99
6. Nelson Dida (Bra)              90
7. Victor Valdes (Spa)           82
8. Julio Cesar (Bra)                76
9. Jens Lehmann (Ger)           72
10. Roberto Carlos (Arg)       68

Böyle saçma bi liste olmuş işte, hadi ilk 5 sırayı anladık da geri kalan 5 kişiyi hiç anlayamadım arkadaş. Victor Valdes kim lan? Dida mı yumurtladığı topun haddi hesabı yok, Roberto Carlos kim olum şaka mısınız lan? O isimde bi kaleci olduğuna inanmıyorum, aşka çıldırdım dönendim durdum yandım kavruldum...

Adaletli bi dünyada olması gereken sırasıyla; 2000'ler için

Buffon, Kahn, Casillas, Van Der Sar, Rüştü, Lehmann, Mondragon, Cech, J.Cesar, Friedel

Öyleyken öyle işte, ben ne anlarım kaleciden maksat yazı olsun, değişiklik olsun şenlik olsun dimi panpalar..

O değilde bizim İbo vardı DSİ'den o da iyi kaleciydi, sonra Gençlere falan gitti, en son askere giderken gördüm, City istemiş de babası göndermemiş falan işler kesat diyordu.

Temennim Buffon'un Juventus forması altında futbolu bırakması, kesinlikle saçma sapan ABD,Rusya olaylarına girmemesidir. Serie B'ye düştüğümüzde nasıl adamlığını gösterip gitmediyse yine klasına yakışanı yapıp, Nedved gibi noktayı bu forma altında koymalıdır. Kalecilik geçicidir, adamlık bakidir gibisinden sözler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder