11 Aralık 2011 Pazar

Taktiksel Belirsizlik ve İniesta

Evet yine bi El Pompasticonun daha sonuna geldik. Türk halkı olarak sonunu bilmemize rağmen, inatla reyting rekorları kırdırana kadar izlediğimiz diziler vardır ya, misal Sihirli Annem, Bez Bebek, Doktorlar-şaka lan şaka-ne bilim öyle işte. Ya da tekrarları yayınlandığı zamanlarda bile sonuna kadar izlediğimiz diziler, filmler vs. İşte El Pompastico da artık o kıvamda olmaya başladı. Garibim Madridliler, pardon Hala Madridciler maçtan önce yine bi heveslendiler, yine bi havalandılar, yine kerkenez kerkenez konuşmaya başladılar, hatta 24. saniyede gol atıp öne de geçtiler, ama yok yok yok olmuyor, filmin sonu yine aynı arkadaş. 

Üzülüyorum Casillas adına, gollerden sonra hatta barcanın kaçırdığı pozisyonlardan sonra bakıyorsun kahroluyor cinnet geçirecek yazık la, yetmezmiş gibi Ronaldo apaçisine bile üzülüyorum, Barcelona maçlarında Güiza kadar etkili olabiliyor. Neyse çok da uzatmanın manası yok Real Madridi sevmiyoruz, sevmeyeceğiz de bu kesin yapacak bişey yok. Tek yol Devrim!


Maçın özeti şu şekilde gerçekleşti. İlk yarım saati iş nedeniyle kaçırdım, serviste madrid 1. dakika da atmış dediler. Güldüm geçtim, hiç kasmadım. Servisten inip eve doğru adım atmamla birlikte skorun 1-1 olması filmin sonunun habercisi oldu. Anında totem show! Dediler,Barca topunu oynamıyor. Engin, n'olacak bu işin sonu, ne olacak bu bahis kuponları yine mi yatacaz lan diye sorular yağmaya başlamaz mı? Dedim durun hele bi devre olsun bi yerleşeyim, açıyım ekranı bi, derken oyuna bi baktım; Barcelona yine garip bi futbol taktiği mi desem, basketbol mu desem, beyzbol taktiği mi desem, ne desem uzaylı mı lan bunlar yoksa! Garip bi savunma ve orta alanla birleşik var ile yok arasında olan sanırsın Alexis Texas forvette ve uzaylı olmaları nedeniyle 10-15 kişi olduklarından şüphelendiğim orta saha hattı, en sonunda da tabiki büyük üstad Andres İniesta. 

Maçı dikkatli izlediyseniz, yani adam akıllı düşünerek, sahadakilerin ne yapmaya çalıştıklarını anlayarak izlediyseniz, Madridin 1-1 den ve 1-2 den sonraki zamanlarda ön alanda 3 kişiyle başlatmaya çalıştığı preslerin tamamını ama tümümü, İniesta'nın tek bi vücut hareketi, top kontrolü, çalımı, feyki veyahutta işte uzaylılara özel aklına ne geliyorsa o tarz bi hareketler yapması ile bu presleri kırması ve sonucunda topu makineye-Messi-ulaştırması ile diye cümle ve atak bu eksende devam ediyor. Müthiş bi' futbol zekası ve uygulamada harikulade hareketler enfes-muazzam izlemeye doyamazsın. Bal dök yala derler ya o hesap nasıl bi top oynarsın öyle kardeşlik.


Taktiksel olarak maçtan önce tahtalara nasıl yazıldı bilmiyorum ama sahada biz bunu izledik. En azından Ntvspor böyle gösteriyordu. Dizilişlere ve oyuncular arasındaki mesafelere dikkat, ama özellikle de Barcelona savunmasına! 3 lü mü 5 li mi yoksa tek tabanca sen karar ver panpa=)

O değil de hala mı Madrid Lan?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder