4 Aralık 2012 Salı

2012 | XI: 3-4-3


UEFA yılın 11'ini seçiyor. Popülist yaklaşmadan, kim olması gerekiyorsa onları seçtim. 3 tane Juventus'lu var diye duygusal davrandığım düşünülebilir ama öyle değil, öyle olsaydı Falcao yerine Burak Yılmaz'ı seçerdim. Ama yapmadım, yapmam. Juventus'lular tabi ki hakettiler, namağlup İtalya Serie A şampiyonluğu ve aynı oyuncuların İtalya milli takımını büyük bi' sürpriz yaparak EURO 2012 finaline taşıması, burada yer almalarını sağladı. Hatta Marchisio'yu yazamadım ya şuraya neyse artık seneye. 

Diğer oyunculara gelince, tartışılacak kim var diye bakıyorum. Yok ki, kim neyi iddia edecek. Hemen hepsi sezonu kupayla kapatmış ve o standardı hala devam ettiren isimler. 

Taktik olarak da 3-4-3'ü seçtim ve bekleneni yaptım. 3'lü savunma önünde Pirlo+Yaya Toure, yanlarında İniesta ve Silva gibi sahada basmadık yer bırakmayan ultra yetenekli 2 adam, ileride de bitirici gol makineleri. Taktik olarak 3'lü defans kesinlikle senenin trendi oldu. Ama ligimizde bunun farkına varan, daha doğrusu buna cesaret eden olmadı. Çünkü 3'lü defans için biraz kafayı yormak gerekiyor, risk almak gerekiyor, adam akıllı ama deli gibi koşabilen aynı zamanda eli ayağı düzgün pas yüzdesine sahip adamlar gerekiyor belki de bu yüzden tercih edilmedi. Ama olsun, 2014 dünya kupasına kadar 3'lü defans ve dizilişlerini daha fazla göreceğiz diye düşünüyorum. Juventus, Barcelona, İtalya milli takımı, Napoli gibi hedefe giden takımlar 3'lü oynamaktan hiç gocunmadılar.

* Hummels, Dortmund'da sergilediği güven dolu, risksiz, üst düzey stoperlere özgü oyun başlatma becerisini, EURO 2012'de Almanya formasını 90+5. dakikaya kadar terleterek Dortmund'u izlememiş olanlara da gösterdi. Dikkat edersen daha önce kesin söylemişimdir. Almanlardan, Alman ırkından, yaşam tarzından, Almanya'da büyüyen Türklerden falan hiç haz etmem, kıl olurum. Ama Hummels, o almanlara hiç benzemiyor.

** Andrea "Abdülhey" Pirlo, şarap nasıl yıllandıkça tat olarak zirveye çıkar, tadı diline damağına taht kurar, işte namıdiğer "Abdülhey" de orta saha oyuncuları içinde bu sene zirve yaptı. 34 yaşından gün alan Pirlo, Milan'ın kendisini bırakmasının bedelini, Juventus'un namağlup şampiyonluğuna katkı vermenin yanında İtalya milli takımını finale kadar taşıyarak ödetti. Gözü kapalı pas atıyor derler ya, gerçekten atıyor yalan yok.

*** Lionel Messi için söylenecek kelimelerin onu yeteri kadar anlatabileceğine inanmadığım için kısa kesiyorum, respect!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder