2 Aralık 2012 Pazar

Über Gecikmiş Olsa da Başı Belli Ama Ne İdüğü Belirsiz Karşılıksız Juventus Yazısı


Juventus'u takip ediyorum, Juventus'u izliyorum, Juventus yazıyorsunuz okuyorum, Juventus yazıyorlar onları da okuyorum, birileri tweet atıyor hakkında hemen döşüyorum cevabı veriyorum küsküyü, ama en son ne zaman bi' Juventus yazısı gönderdim sayfaya inan hiç hatırlamıyorum. Belki şampiyonluktan sonra göndermişimdir o da belki ondan sonrası hep erteleme, ha şimdi ha bugün ha yarın ha uşak ha... Ama geçenlerde kötü bi' şeye sebep oldum, 49 maçlık seriden önce yazmaya karar verdim. Oturdum bayağı da bi' yazdım, o ara İnter maçı başladı. Maç bitsin devam edeyim dedim. Hoppa 1-3, tüm yazdıklarımı sildim shift+delete.
Takım harikulade geçirdiği 38 maçlık namağlup şampiyon sezonun ardından kaldığı yerden devam ediyor. Hiç elleşmeye, kurcalamaya girmeyeceğim. Geçen sene çok kızdım Conte'ye, ama kmlerce uzaktan tırıvırı yapmayla bu işlerin olmayacağını anladım. O ne diyorsa doğrudur, en azından şimdilik öyle elbet bi' gün düşecek elime! Conte'ye sallamama kararımda ki en önemli etken, Pirlo-Marchisio-Vidal gibi nefis bi' orta alan üçlüsü oluşturması ve tabi ki şu sıralar dikkatle takipte olduğum 3'lü defans kurgusunun farklılığı. Defans kurgusu geçen sene öyle güzel oturdu ki İtalya milli takımı bile o kurguyu bozmaya kıyamadı ve baktı ki finale kadar gelmiş, oturdu bi' güzel kaymağını yedi ama yanında da İspanyollardan 4 tane yedi. Olsun, sorun yok.

49 maçlık seri bozuldu, ardından 25 maçlık deplasman yenilmezliği gitti. Ama hiç önemi yok, tekrardan bi' seri yapılır, yaparız, gücümüz var. Seriler bozuldu ama Conte'nin olmadığı bu dönemde kaybedilen hiç bir şey yok. Yine lideriz. Torino'yu yine yendik. Kötü olan hem Milan hem de İnter'e mağlup olmamız. Ama telafisi olan maçlar olduğu için onu da salladık. 

Şimdi önümüzde bu senenin geri kalanı için hedeflerin seviyesini belli etmede en önemli yardımcı olacak Shakhtar Donetsk deplasmanı var. Evet, bizim Lucescu büyüdü koca adam oldu şimdi de yolumuza taş koymaya çalışıyor. Beraberlik hem Shakhtar hem de bizim için yeterli gibi görünse de benim beklentim galibiyet ile dönülmesi. Öncelikle Shakhtar deplasmanından 1 puan bile alamıyorsak zaten CL den de bi' şey beklemeyelim. Ama Shakhtarı deplasmanda yenerek bi' üst tura çıkmak Barcelona dışındaki tüm takımlara ciddi bi' mesajın gitmesini sağlayacaktır. 

Bu maçın diğer önemi de Conte'nin cezasının bittiği ve Massima Carrera'nın direksiyonu tekrar Conte'ye bırakacağı maç olması. Carrera Shakhtar galibiyeti ile Conte'ye ligde lider, CL de üst tura çıkmış bi' takım bırakarak görevini layıkıyla yerine getirmiş olmanın rahatlığıyla köşesine çekilmek isteyecektir.


Retro Conte

Conte 9 Aralık'ta yani önümüzdeki pazar günü oynanacak Palermo ile tekrar taç çizgilerinin hemen arkasındaki yerini alacak. Conte'nin gelişi neyi değiştirir? Değişecek fazla da bi' şey yok. Çünkü makine takır takır çalışıyor. Geçen senenin üstüne karbon kağıdı koyduk, bildiğimiz yolda devam ediyoruz. Ama son 1 ayda ki şuursuz İnter+Milan mağlubiyetlerinin devam etmemesi adına Conte'nin kenardan takıma vereceği hırs, irade, liderlik gibi sıfatlar önemli etkenler olacak. Onun dışında Conte'nin yapması gereken, inşa ettiği bu 3'lü savunmadan kesinlikle vazgeçmemesi ve bu oyun karakterinin dışına çıkmayacak transferler ile CL de yol alması, gerisi filli foto. 

Transfer demişken sezon başında yaptığı Paul Pogba transferinin şu anda kimse farkında değil ama yakında herkes farkı fark edecek. Sonuçta Andrea-Abdülhey-Pirlo 33 yaşında artık ne kadar daha bu tempoda mücadele edebilecek? Tugay'ın 38 yaşına kadar oynadığını hem de premier lig temposunda bunu başardığını düşünürsek Pirlo'nun bunu yapabilecek gücü olduğu aşikar. Tabi ki Blackburn ile Juventus karşılaştırması yapmayacağım. Konuyu dağıtmadan "Pogba" adını tırnak içinde bi' yere yazın sonra lazım olur diyorum. 

Legend CL

96 CL finalidir, bizi bugün Juventus yazmaya iten bu bloga adını veren 16 yıldır takip ettiren vb. 96 dan 2003'e kadar geçen 7 sezonda 96 dahil olmak üzere 4 kere CL finali oynayan bi' takımın calciopoli skandalından bu yana geçen 6 yılda CL söz sahibi olamaması Ömer Üründül'ü haklı çıkarıyor desem kimse kızmaz heralde, "futbol enteresan Erdoğan". Son iki sezonda gelen Serie A şampiyonluklarından sonra artık asıl hedef olan CL kupasının alınması için Shakhtar maçından sonra Conte'nin finale gidecek yol için Ocakta takviye yapıp yapmayacağı sorusu akıllarda ? bırakıyor. Kulislerde diye bi' laf vardır ya ayar olurum ona, neresi olum o kulis ne konuşup duruyorsun orada? Ama adettendir kulislerde konuşulan isimler şöyle; Llorente, Walcott, Lewandowski, Nani, Torres, Oscar Cardozo ve İsco. İtalyan ve Juventus medyasında çıkan haberler genel olarak herşeyin Shakhtar maçının sonucuna bağlı gelişeceği ve ocakta kesinlikle bi' golcü alınacağı yönünde. Ayrıca Matri ve Bentdner'in ayrılacağı gibi yazılar var. Vucinic ve Quagliarella'nın yanına eklenecek bi' Lewandowski veya Llorente takviyesi tam yerinde olur. Transfer için ihtimaller denizinde boğulmak yerine Teoman ile Renkli Rüyalar Otelini tercih edeceğimi daha önce beyan etmiştim, o yüzden Ocakta Lewandowski ultra+über imkansız diyorum. Hea bi' de Huntelaar adı var, yorumsuz.

Son olarak bu seneyi başarılı geçmiş sayacaksak öncelikle Serie A şampiyonluğu devamında CL de yarı final oynamış olmamız lazım. Yarı final diyorum çünkü Barcelona'nın yarı finalde gelmesi acı gerçekle karşılaşmamızı sağlayacaktır, tabi Conte'nin bi' planı yoksa!

Torino Merkez Ofis, Engin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder