17 Mart 2011 Perşembe

DERBİ Mİ?

Birisi lider şampiyonluğa gidiyor 9da 9la geliyor fena bir rüzgar var arkasında, önünde, sağında, solunda, utanmasa ebe sobe diyecek ama diyemiyor; diğerinin ne yaptığını kendi dahi bilmiyor, yönetim desen yerinde durmaktan aciz kendi içinde küskün, takım desen herkes gruplara ayrılmış durumda, TD desen futbolcularıyla geçimsiz,hamleleriyle,düşünceleriyle,yaptıklarıyla kısacası Td olarak varlığıyla komple zarar,liderden yani ezeli rakibinden 24 puan küme düşme hattından ise sadece 12 puan geride yani bir nevi içler acısı durumda ama başkanı şampiyonu belirleyeceğiz diye açıklama yapacak kadar pişkin...

İşte özetlemeye çalıştığım durumlarda olan iki takım var. Aslında bu küme düşme olaylarının adı geçmişken aklıma hemen Boca-River derbileri geldi.Çünkü onlarda da aynı durumlar vardı 1-2 kaç sene önce, hatta sırayla yaşadılar bu durumu ama bunu niye yazdın deme öyle aklıma geldi. Derbi diyoruz hatta dünya derbisi diyoruz ama yayınlayan kaç dünya kanalı var, akredite olan kaç gazeteci var bunlar hep yıllardır sorulan sorular. Ama başka bir şeyi merak ediyorum ve kendime de soruyorum. Şimdi dünyanın en büyük derbilerine baktığımız zaman; Celtic-Rangers maçlarında bir din savaşı ya da savaş demeyelim de şöyle bir durum var. Celticliler katolik, Rangerslılar protestan çoğunluğu temsil ediyor ve aynı zamanda politik olarak Celtic'in ezilen halkı temsil ettiğini söylerler. Boca-River maçları tek kelimeyle fakir ve zengin halkın karşı karşıya geldiği durumlardır. Lazio-Roma maçlarında açık ve net olarak politik bir çekişme yani var bir zıtlık.Barca-R.Madrid ise zaten herkes biliyordur ama yine de hatırlatalım yıllar öncesinden zenginlerin yani Franconun takımı Real Madrid yani kraliyetin temsilci ile katalunyanın Barcelona. Yani bu filmin sonu yok böyle devam eder gider ama gel gelelim bizim şu ülke sınırları içinde kendi kendimizi kandırdığımız dünyanın en büyük derbisinde ki olay ne mesela ben niye sevmiyorum bu fenerlileri ya da ben niye sevmiyorum galatasaraylıları olayımız ne yani bir kutuplaşma mı yapsak acaba diye düşünmüyor değilim yani. Çünkü bu kadar birbirinde haz etmiyorsun ki öyle kimse yok öyle bir şey falan demesin bence bir kutuplaşma yapalım. Bir anlamı olsun bir amaç olsun. Yoksa stada gelince karşıda kim olduğuna bakmadan ana avrat sövüyorsun ama maç bitince olayın da bitiyor yani bir nevi kolpacı gibi oluyorsun. Ama büyük bir hırs var iki tarafta da içten içe bir nefret var bu kesin biliyorum var çünkü ben de biliyorum sen de var saklamana hiç gerek yok..!!!

Gelelim maçın içine bizi muhtemel nelerin beklediğine bir bakalım çokonat var mı buralarda =)

Herkeslerce Fenerbahçe favori ki normal şartlarda onu gösteriyor ama kendileri biz favori değiliz diye baskıyı azaltmaya çalışıyorlar. Galatasaray tarafında ise ne olduğunu ne olacağını medyum memiş bile tahmin edemez. O değilde medyum memiş ne dayak yemişti canlı yayında hahahahaha..3 hafta önce ki istanbul bld. maçında sağbekte serkan kurtuluş oynarken dedim ki-şahitlerim var- Dia ve Serkanı karşı karşıya düşünmek bile istemiyorum dedim aradan 10 dakika geçti ve Gökhan Ünal denilen hafif göbekli tanktan hallice bir hıza sahip olan eski gol kralımız topu serkanın yanından attı 30-40 metre sürdü getirdi çizgiye attırdı golü.Ohaa dedim yaa Diayı düşünmek bile istemiyorum dedim. Neyse ki bu maçta öyle birşey olmayacak Serkan yok büyük bir ihtimalle NEİLL oynayacak. Dur yaa muhtemel kadrolarla devam edelim öyle daha iyi olacak gibime geldi ne dersin?



Kadrolara bakarak devam edelim. Tabi bunlar muhtemel kadrolar ona göre sallayalım. Galatasarayın özellikle bu kadro dışında maçı kazanma şansı kesinlikle yok.Ayhan, Mustafa Sarp, Gökhan Zan falan yani hiç çıkmasınlar oraya gelen seyirciye yazık olur sonunda adnan tutar bişeylerin ucundan sen düşün artık orasını.Haa bu kadroyla kesin yener mi tabi ki hayır ama en azından şu şartlarda mantıklı olan bu olduğu için tepki azalır. Fenerbahçe de ise Özer ve Cristian arasında bir tercih olacak özer oynarsa kanatta, cristian oynarsa topuz kanatta oynayacak. Böyle maçlar için taktiksel yorumlar feykten öteye gitmez.

Mesela selçuk şahin denilen bir adam futbolculuğu şüpheli mustafa sarp gillerden ama herkes selçuk atar bir tane diyor demek ki bir sıkıntı var. Açıkçası yan toplarda fener müthiş üstün tabi genel olarak duran toplar desek yeterli olur. Selçuk,Lugano ve Alex ortaları..Fener öne geçerse farka gidebilir bu açık ve net. Hatta oradan nereye gideceğini tahmin etmek hiç de zor olmasa gerek. Ama gaassaray öne geçerse bunu diyemiyorum. Çünkü bu fenerin balı var biz atarız 5 bilemedin 10 dakika sonra cevabı verir ama bir 15 dakika kitlesen cortu çekecekler. Sonuçta fenerin kesinlikle favori çıkacağı ve kazanmasının normal olduğu ama kaybetmesinin yada puan kaybının beni şaşırtmayacağı bir maç. Bakalım ne olacak? 

Mesela şöyle de bir durum var.Bu maçla birlikte gaassaray sezonu kapatıyor ama fenerin daha 8 maçı daha var. Yani psikolojik olarak gaassaray bir şeyleri kurtarma çabasında fener ise şampiyonluk peşinde. Ama şunu da söyleyim fener bu kötü durumda ki gaassarayı o statta yenemezse bundan sonra biraz zor yener gibime geliyor orada, bir nevi kadıköy sendromu yaşanabilir fener için. 

Bir de şöyle tipler var bunlara hepimiz dahiliz, bak şimdi..

-Mesela şu anda fener favori ama fenerliler toplu ortamlarda  şöyle takılıyor; yok ya abicim derbi bu hiç belli olmaz sizin takım da iyi bakma stancu bu maçta patlar belki(nah patlar) vs..Ama aralarında şöyleler; olum en kötü 3-4 atarız ben handikap girecem tek maçta açmışlar lan hatta +7 mi oynasak yaa napsak 6 attık niye 7 olmasın dimi belli olmaz zaten sürekli köteliyoruz..

-Gaassaraylılar gelince; ortamda şu şekil yaa olum hayatta şansımız yok, Alex, Dia falan nasıl durdurcaz, adamlar takır takır oynuyor, zaten hagi de saçmalar kesin yenersiniz olum yaa inş. fark yemeyiz vs. Ama bir araya gelince; olum herkese yeniliriz ama bu fener maçı çok farklı kesin yeneriz bak gör hagi gazı verecek futbolcular hırs yapacaklar aha görürsün hatta betsonda 3.25 veriyor ben 100 bastım olum fener kim la bedavadan yeniyorlar her hafta volkan kurtarıyor goller ofsayt penaltı değil alırız beyler rahat olun vs.. 

Çok komik yaa. O değilde bende fener maçı olduğu farklı olduğunu düşünüyorum. Ama fener öne geçtiği an ve 5 dakika içinde cevap veremezsek tarihi fark yememizin normal olduğunu kabullenmiş durumdayım. Ama sorarsan tabi ki yeneceğiz derim hatta 1 de oynarım bahiste. Aman şu maçı da oynayıp sezonu kapatalım sıktı bu sene düşmeden bitirelim, kafayı yemeden, çıldırmadan...

Son söz olarak; Fener kazanırsa çok normal olur, gaassaray kazanırsa da sürpriz olmaz ama stattan dolayı bir galibiyet olacağını düşünüyorum. Hani mekan oynatıyor hesabı. İlk 15 dakika olay belli olur. Tabi sonradan bir FERRARİ çıkıp maçın içine sıçmazsa onu bilemeyiz..

EDİT: Galatasaray da çağlar sakatlığı nedeniyle oynamayacakmış dolayısıyla baltayı sola çekip stoperde gökhan zan oynayacakmış diyollaa..

Bu haberin ardından Niang'ın bu gece özel bir davet düzenleyeceği bildirildi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder